mynailart

Direktlänk till inlägg 20 december 2011

Julnaglar + iPhone-skal

Hej!

Vi har precis målat Ellas och Sagas julnaglar och gjort två iPhone-skal. Det tog inte så lång tid att göra dem, men för att få dem att vara riktigt fina så får man vara väldigt noggrann. Passar bra med fina naglar till skolavslutningen.


Paket-naglar:

Älskar du att få julklappar? Då är de här naglarna perfekta för dig!

 


1. Måla alla naglar glittriga.

2. Måla ett kors på tre av naglarna på varje hand. (ta hjälp av bilden)

3. Måla fransk manikyr i samma färg som korsen på de övriga naglarna. (ta hjälp av bilden)

4. Måla öglor och "snören" som går från korsen, som en rosett. (ta hjälp av bilden)

5. Sätt en rhinestone i valfri färg i mitten av rosetten. (i vårt fall genomskinliga)

6. Överlacka... Klart!



Jul-naglar

I denna designen använder du lösnaglar. dem är väldigt enkla och snygga.

 


1. måla röd frans manikyr på alla lösnaglarna. använd tejp för att få linjerna raka.

2. Måla glitter på hela lösnaglarna. 

3. sätt på en diamant på varje nagel ( ta hjälp av bilden)

4. överlacka.... klart!



Iphone-skal nr 1

Att ge bort ett hemmagjort iphoneskal i julklapp är inte en så dålig ide :) Dett iphoneskalet är ganska enkelt och tjejigt :) När du gör iphone skal så är det viktigt att du använder ett hårt skal och inte ett gummiskal för då funkar det inte att designa det. 

(sorry att bilden e på fel håll)  


1. sätt på en kedja diagonalt.

2. måla hela skalet rosa/lila.. tips på färg:

Köpt på stoff och stil 30 kr. är igentligen tygfärg men det funkade bra att använda.

 

3. Sätt på diamanter med hjälp av bilden.

4. Överlacka :) Tips på lack:

       

Köpt på panduro hobby 30 kr

5. sätt på det på din iphone... eller ge det till någon i julklapp.. :) Klart!



iphone-skal nr 2

 

1. sätt på en massa kedjor, rhinestones, smyckes delar, gamla pärlor= I stort sätt vad du vill. Ta hjälp av bilden om du vill. 

2. Överlacka med samma lack som på förra skalet. 




Iphone-skal nr 3

Detta skalet har jag gjort till min mamma så det är därför det är ett ''H'' på det. När jag köpte det så var det redan mönster på det. köpte det i spanien på en marknad. :( Men ni kanske vill se det ändå. 

 

1. Sätt på bokstaven. Använd rhinestones och glitterlim för att dekorera ditt skal hur du vill.

2. Överlacka med samma överlack som föregående 2. 



God Jul!

//Olivia, Saga och Ella <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Hejsan bloggen!! :D Nu så har vi flyttat bloggen till mynailart.devote.se pga praktiska själ :D :D :D Hoppas ni fortfarande läser den! vi kommer också göra fler inlägg eftersom vi kan använda mobilen :)   Kram Madde, Olivia, Rebecka och Ella ...

hej hej :)  Igårkväll målade jag mina naglar. det var ganska lätt och blev skit coolt ;) såhär blev det:       1. Välj ut 2 eller fler nagellack som går i samma färgskala, typ ljusblå-blå-mörkblå ( I mitt fall vit-hudfärg- orange) 2....

Hej Hej :) Sorry att jag inte har bloggat på länge men ikväll kommer det ett inlägg + en nagelvideo senare :)  Under lovet har jag varit i Bangkok och där köpte jag några iphone skal och ganska många nagellack :D   Jag var på Beauty Mobile på...

Hej!    Idag så har jag målat några tippar som jag ska ha med mig på svenskan när jag ska redovisa på tisdag :)       På den första som det står love på som är onrage och lila så har jag använt:  orange : wet n wild 405 lila: sinful...

Ovido - Quiz & Flashcards