mynailart

Alla inlägg under september 2011

Jag ska visa hur jag måla sofies naglar hon o emelie va hemma hos mig (jag måla tyvärr alldrig emelies naglar men får bli nästa gång  )


  såhär :D det va ganska lätt man målar bara rutor först i mörkblått en fyller man i med olika färger i rutorna




O juste mitt lilla försök att göra whater marble blev sådär har redann tatt bort det och har ingen bild men nu ska jag måla mina naglar (tror det bara blir enfärgat för jag har ingen insperation just nu)om jag hinner


hejdå  Rebecka


ps.om ni har någon ide så kommentera gärna så ska jag försöka göra det

Hej hej Idag ska jag prova göra marble har försök innan men det gick dåligt så jag läste att man inte ska använda kranvatten så jag ska prova annat vatten så vi får se ............. Kram rebecka C: <3

Hejsan allihopa!


Såhär gorde jag:


1.Fila/klipp naglarna i den form du vill ha dom i.

2.Måla först naglarna i ett rosa/beiget nagellack.

3.Måla vitt längst ut på dina naglar.

5.Välj ut några rhinestones som du vill ha på dina naglar, måla genomskinligt nagellack och sätt på dina rhinestones.

(6).På vänstra tmmen gorde jag lila blommmor och lite lila prickar och ett rosa diagonalt sträck över naglen. Du gör så att du målar de rosa sträcket med en tunn pensel, sen tar du en dottingtool eller något annat ex en hårnål, tändsticka och målar lila prickar brevid det rosa sträcket..

7.Sen är det bara att överlacka naglarna! KLART!   


Igår målade jag mina naglar! Såhär blev det :) :



 

Högra tummen:

 

Vänstra tummen:

 

Material:

 


Just det! När mamma o pappa var i danmark så köpte dom 2 GOSH nagellack till mig   Älskar det märket!   Det blåa måste man ha 2st lager av annars så blir det genomskinligt! Det guldiga är just just guldigt och mycket finare i värkligheten!


Puss o Kram Madde     

  Jag måla precis naglarna så här( kolla bild 2)

  det är vad ni behöver :p

     det va snyggare i värkligheten

gör såhär

   1, måla dom lila detta gjorde jag igår

  2. måla sträck från ett hörn med en lila färg   3. måla sträck från samma hörn fast med en annan lila färg   4. måla fler sträck med en annan färg från ena hörnet   5. mer sträck med en annan färg

6. sätt dit olika rhinestones i hörnet med olika färger och former

7. överlacka




VÄNTA TILLS DET HAR TORKAT ORDENTLIGT INNAN NI SÄTTER PÅ RHINESTONESEN ANNARS SITTER DET INTE SOM JAG GLÖMDE ATT GÖRA SÅ ALLT GICK ÅT H*****E SÅ FICK MÅLA OM VISAR EN BILD SEN OCH GJORDE SAMMA MISTAG SÅ NU SITTER JAG HÄR MED VÄRLDENS MEST MISSLYCKADE SVARTA NAGLAR OCH SÅ KAN JAG INTE HITTA MITT ACETON ...THATS LIFE YOU KNOW..


KRAM PÅ ER

REBECKA

PS.UNDRA NÄR MADDE GÖR ETT INLÄGG

Hej Hej

Ja här kommer en jätteammal nageldesign som jag hitta på min dattor som jag måla på maddes naglar för över ett halvår sen  

  1. måla naglarna vita

2. måla det svarta som typ ett gupp som på bilden och fyll i

3. på den vita sidan måla en svart prick

4. på den svarta sidan måla en vit prick

5.KLART


Den är faktiskt väldigt enkel att göra som ni ser det kräver bara lite tid mellan att det torkar


ps. jag kommer nog måla detaljer på mina naglar dom är bara lila just nu så vänta och se..................

  hej då  //Rebecka  

SÅHÄR SORTERAR JAG MINA NAGELLACK OCH NAGELGREJER

          

HEJ HEJ

jag kan börja med att säga att denna desingn va EMILS ide

     (igga mig på bilden)


jo såhär gör man(dom med mun med tänder

1. måla naglarna gröna

2.måla ett rött sträck i mitten av naglen

3.måla små vita prickar längs båda kanterna   på det röda om du kan gör dom gärna lite trekantiga så dom blir spetsiga

4.måla svarta sträck längs kanten på det röda

5. måla ögon


jag e kanske inte så bra på att förklara men ni kan nog fatta om ni kollar på bilderna


Det va allt HEJDÅ

//Rebecka  

ps. kanske målar maddes naglar idag hihi

hej hej jag har ett väldigt bra tips till er nä förester 2

1.   a.använd inte bommul när ni tar bort era nagellack(ni kan göra det om ni vill)för om man gör det så fastnar det bommuls trådar i naglarna sen failar allt när man målar dom igen

     b. använd inte heller papper för då torkar removern jätte snabbt och då måste man använda mycket och det är slöseri

     c.ANVÄND BOMMULSPADS http://www.google.com/search?um=1&hl=sv&biw=1280&bih=843&tbm=isch&oq=bomullspads+&aq=f&aqi=&gs_upl=5110l5110l0l5812l1l1l0l0l0l0l72l72l1l1l0&q=bomullspads JA BARA FÖR DOM SOM INTE VET VAD DET ÄR MIN DATOR TRÖGAR SÅ JAG PALLAR INTE LADDA UPP EN BILD DET TAR SÅ LÅNG TID...............


GOODBYYE

//REBECKA

Ovido - Quiz & Flashcards