mynailart

Alla inlägg under november 2011

Hej Hej!

Idag så målade jag mina egna naglar till dumle-nagalar :) Det blev jätte bra och min insperation var bara en dumle karamel :) Naglarna är ganska lätta att göra om man har rätt material och sånt men det ser ganska kompliserat ut på bilden :/ 


 


1. Börja måla alla dina naglar röda :)

jag använde ett nagellack från H&M som är väldigt bra och ganska billigt det kostade ca 30 kr tror jag.


 


2. använd gult nagellack och skriv ''Dumle'' på din vänstra eller högra hand (den som du har lättast att måla på). Där använde jag ett Viva la Diva nagellack från Åhlens som kostade runt 30 kr också. för att måla bokstäverna använde jag en tunn pensel som jag köpt utomlands. du kan använda en dumle-karamel eller en bild på dumles logga från google som insperation. 


 


3. måla mörkblåa sträck runt om de gula bokstäverna. när jag gjorde det använde jag samma nagelpensel och ett nagellack för 40 kr från Claire's som tyvärr inte finns i Sverige. När du gör sträcken så ska du tänka på att inte göra dem för tjocka.


 


4. På den andra handen så målar du blåa sträck med samma nagellack och pensel som på förra bilden. kolla på bilden för att se hur du ska göra sträcken.


 


5. Använd konad och stämpla på vita stjärnor i olika storlekar på det blåa :)


6. Överlacka och sen e det klart :) Då ska det se ut såhär:




Lycka till :)


// Oilvia :)   

Hej :) 

För några dagar sedan så målade jag och Rebecka Emelies naglar till fruit + spa- naglar :) Det var rätt pilligt men det blev skit snyggt :)

 


Börja att måla olika färger på lösnaglarna längst ut så att det blir som fransk manikyr :)

Måla sedan glitter på hela lösnaglen och innan glittret torkar så sätter du på olika frukt flimosticks på alla naglar utom långfingret. kolla på bilden ovan för mer hjälp.

På långfingret sätter du på 2 st gurk-liknande  flimosticks och målar en mun. det är men ingen att det ska se ut som en människa som är på spa :) haha :D när det torkat så sätter du på alla lösnaglar med hjälp av nagellim och överlackar sedan :)


Lycka till :)

//Olivia :)



Hellu :)


Igår så målade jag mina naglar :)


     


Monster naglar:

1. Måla alla dina naglar svarta.

2. Måla ett vitt sträck med nagellacks penslen först sen det röda ovanpå så syns den röda mycket bättre för det e ju en svart grundfärg.

3.ta en dottingtool och måla först en vit prick och sen en lite mindre svart ovanpå den. Om du inte har det så kan du använda en hårnål. Längst ut på hårnålen så e det typ en gummiplupp som gör att det blir runt. Man kan säker också använda den runda kanten av en tändsticka. 

4. För att göra tänderna så kan du använda en tandpetare eller något annat spetsigt. För att göra tänderna så gör du bara små trekanter.

Klart!


På alla andra fingrar utom 2st så har jag nagel-klistermärken som du sätter på nageln. På dom andra 2 så gör du två hjärtan med rhinestones eller halva pärlor som ja har, fast det kanske inte syns :P  


Kram Madde  

Igår målade jag Ellas och min kompis Heddas naglar. Ella körde vidare på usa temat och fick   ''I NY ''Naglar :) 

 


Dem var ganska lätta. Börja måla alla naglar vita. sen gör du bokstäverna i svart på alla naglar. då kan du använda en nagel pensel. om du inte har det så går det lika bra med en tandpetare. Jag gjorde Ellas naglar med en tandpetare för hon hade inga nagelpenslar hemma hos henne :)




Heddas naglar skulle jag måla blixtlås på men det blev inte så bra :( Ella hade inget silvrigt nagellack så jag använde vit iställer :)





Börja at måla dina naglar blåa eller någon annan färg :)  Måla sedan ett svart sträck rakt över. Måla stmå silvriga sträck över hela det svarta men jag gjorde vita :( Överlacka :)



Lycka till <3

//olivia 

Hej!

Idag gjorde jag USA inspirerade naglar och dom blev skit bra men sen blev dem lite kladdiga   

men dem blev i allafall såhär:

 

      


Börja med att måla dina naglar blåa förutom ringfingrarna som ska vara röda :)

Måla tre diagonala vita sträck på ringfingrarana. 

Måla vita stjärnor på resten av naglarna eller om du har sett konad stämpel sätt så kan du stämpla dit stjärnor som jag gjorde   



Lycka till 

//Olivia

Sorry att jag ( rebecka ) nt har bloggat på läge har varit sjuk   jaja jag måla ett par lösnaglar under den tiden jag va sjuk  fast jag hade dom typ bara 2 dar sen palla jag nt ha dom mer så jag gjorde tippar ist  


     

så såg dom ut och det kinesiska och det står: Jag Och Du   hehe tycker kinesiska ser coolt ut på naglar  


såhär gör man

   

1. måla naglarna vita

2. man kan måla för hand men jag använde tejp för att det skulle bli rakt hehe

3. måla på den sidan av tejpen som ska va svart ( se bild 2 vet nt hur jag ska beskriva)

4. sen är det bara att ta en smal pensel och göra tecknen ( förlåt alla kineser jag e nt bäst , första gången hehe)


Såhär ser mina naglar ut nu  

som ni ser så är det ett    på ena fingret   , bara för jag ville prova mina konad grejer hehe 

Jaaaa justeja jag mina naglar såg ut såhär förra vecka, vet har målat lite utan för men jaja hade väl nt hunnt ta bort det   jag värkligen älskar konad även om jag e sämst på det hehe TACK MADDE  


hejdå

//Rebecka   

Hej Hej!

Vi har inte bloggat på så länge men här kommer 2 st ganska enkla designs :)



Pink kissing nail :)


 



Måla först ett lager med base coat och häll på glitter medans base coaten inte har torkat. använd den mystiska borsetn på bilden för att borsta bort glittret.( har äntligen listat ut vad man använder den ttill) :) Om du inte har sånt så kan du använda ett vanligt glitter nagellack. Måla sedan på ett över lack. Måla små svarta oussmunnar i svart och överlacka sedan :) Klart :D



A blue design :)   


 



Måla naglarna med basecoat på de ställena som du ser att det ska vara glitter på bilden. sätt sedan på glitter som på den förra bilden. Du kan även använda glittrigt nagellack om du vill.




  ...

måla svarta sträck


 


och sätt sedan på små paljetter. Överlacka och sen klart :)



Här har vi också lite coola bilder på mina nagel dekorationer :) (bara för att jag och saga hade så jävla lite fantasi igår :))


 

 



Det var allt för idag :) Sess :)


//Olivia :D

Ovido - Quiz & Flashcards